söndag 31 augusti 2014

Zombie med blåmärken

Ännu en natt med lite sömn. Tycker jag har hasat runt som en zombie hela dagen. 

Bjöd lite snabbt o spontant hit mamma o pappa på enklare lunch, korv med bröd och så lite fika. Emma ville visa sitt rum. 

Drog ut och sprang 5 km. Skönt. 

Skulle ta en dusch men bara springa ner i tvättstugan först. När jag skulle gå upp igen så fick jag en dropattack.Bara så där, helt plötsligt ,utan förvarning som vanligt. 
Fan. Jag hatar det. 
Det här knäcker mig snart.

Slog i arm, knä och smalben. Svullen, blå  och öm. Älskar't. 
Skönt att Micke var hemma. Han fick ta Emma. Jag blev rätt skärrad och ledsen. Kröp ner i sängen. Kollade en serie på paddan och tröståt lite chips. 
Hade ju ändå gjort av med onödigt många kalorier när jag sprang hehe

Låg och vilade en stund. Tänkte sen ta ett värmande bad i lugn o ro.
Hahaha. Trodde jag. Då dök ett litet jon upp (ner) i badet. 
Underbara unge. ❤

Idag frågade hon:
-Vad betyder engagerad?
-Typ som att man bryr sig. Att man är väldigt intresserad av nåt. 
-Aha. Då är jag engagerad i skolan. 

Hon är så gullig. Hon cyklade till en kompis förut. Kom hem och var lite ledsen. Dom hade blivit oense om nåt. 
Emma ritade en teckning som hon cyklade tillbaka med och sen hem igen. 
Vår fina lilla tjej med ett stort hjärta ❤




Jag lagade middag förut.  Ugnstekt falukorv och potatismos. Matkoma som vanligt. Nä, jag lär mig aldrig. 

Men imorgon startar vi med nyttiga och sunda veckan.
Emma är också med på det. 

Funderar på att börja göra matschema igen. Vi körde med det förut. 
Enklare att komma på maträtter då. 
Jag får hjärnsläpp ibland och det känns som att jag kör samma hela tiden. 
Blir så tråkigt. 
Eller så strejkar jag och lagar ingen mat alls. 
Vad jag vet så har jag inte ensamt ansvar för matlagningen. Morr! 
#bitter #butter #ochensmulapmsig

Resten av kvällen blir soffa, filt, ryggläge och sutta på djungelvrålsklubbor. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar