fredag 15 augusti 2014

Ledsen

Idag känner jag mig låg. Vet inte vad det är. Det är inte PMS för den där "en gång i månaden veckan" är redan här. 

Kanske beror på en jobbig natt. Gungig och sen låter det som om någon byggt bo i mitt öra hela natten. 
Ett hus med havsutsikt med tanke på "havet" i mitt öra. 
Jag vaknade med huvudvärk utan dess like och ett öra som var så geggigt att jag inte visste vart jag skulle börja för att få bort allt. Mycket hade torkat in så det var helt gul/grönt av hård skorpa oxå. Usch. Jag vet. Hoppas ni inte äter när ni läser detta. 
Men allvarligt. Hur mycket kan det rinna ut ett öra?

Jag tror jag får jucket snart. 
Att höra ett prassel o knaster varje gång man sväljer. Tuggar. Eller pratar är förbannat  jobbigt 
Snudd på "jag får ett psykbryt, sliter av allt mitt hår och dunkar huvudet i väggen"-jobbigt. 

Frukosten intog ute idag. Och nu sitter jag i solen med en kaffe. Ensam. Njuter av lugnet. Solen. Värmen. 
Jag orkar inget annat just nu. 
Har noll energi. 

Emma leker. Micke rensar garaget och lägger ut grejer på blocket. 
Igår var det jag som hade energi. Idag han. 

Nu ska jag blunda o ta en powernap. 
Bara för att jag vill o kan...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar