måndag 25 augusti 2014

Sänghimmel

Ligger på soffan, igen. Har legat här en hel del idag. 
Men jag har inte dåligt samvete för det. 
Borde kanske ha fler såna här dagar. 
Det har varit skönt att göra ingenting. 

Fast lite har jag gjort ändå. 
Tvättat. Handlat. Satt upp en sänghimmel åt Emma. 
När jag skulle skruva upp den krånglade det rejält och jag var nära att ge upp.
Emma sa:
-Mamma jag tror vi får vänta på pappa. Han kan nog det här. 

Pyttsan! Mammor kan oxå. 
Och japp, nu är den på plats.
Emma är så nöjd. Jag oxå. Det blev riktigt fint faktiskt. 



I taket på  ville hon ha en tofs som hängde. Då fixade vi det. :)



Idag blev jag glad när sonen ringde hem och sa att min gamla bildlärare från högstadiet hade hälsat till mig. Jag hade varit hans favoritelev genom alla dessa år och alla elever han har haft. 
Var så himla kul att höra. Kanske gjorde nåt bra på högstadiet då haha

Idag köpte jag blommor till en vän som har det lite jobbigt och inte mår så bra. 
Köpte rosor och pyntade buketten med ett par kvistar från trädgården.


Jag köpte faktiskt en bukett till mig själv oxå. 
Kände att jag var värd det. 
Överläkaren på öron näsa hals ringde idag. 
Jag ska få nån ny medicin mot bakterierna i örat. Dom måste bort, omedelbums tydligen. 
Nån "gammal" medicin men som tydligen ska vara väldigt effektiv. Tyvärr är en biverkning att man kan få väldigt ont i örat. 

Har en ny tid till läkaren den 11 september. 
Fram till dess är det bara att härda ut

Sture, läkaren som ringde idag, är verkligen helt fantastisk. 
När han sa idag att han förstod att jag har det jobbigt och att dom ska göra allt för att fixa till mitt öra så började jag gråta. 
Så skönt när nån förstår...

Hur som helst, så kände jag verkligen att jag var värd en bukett blommor. 



Jag är så trött. Oroväckande trött ibland. Frågade läkaren idag varför och han sa att det inte var så konstigt. Att konstant vara lite ostadig och gungig tär enormt mycket på kroppen. 
Så det är väl bara att tillåta sig att sova och vila mer. 

Egentligen borde jag börja skriva på min krönika. Men jag orkar inte. Ska hänga en maskin tvätt nu sen krypa ner och sova. 

Imorgon är en ny dag. ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar