tisdag 5 augusti 2014

Modig

Vilken kväll. Har kraftigt ont i mammahjärtat. 
Har fällt några tårar nu ikväll. 
Stackars lilla Emma gjorde sig illa när hon var och lekte hos en kompis. Hade stått och dansat på en stol och ramlade. 
Bet sig själv i läppen. Två djupa jack. 
Det såg riktigt illa ut så vi ringde 1177

Dom skickade oss till sjukhuset. 
Där blev det kaos. Emma fick panik och skrek hysteriskt. 
Jag fick nästan oxå panik när jag såg läkaren greja med läppen. Den var helt kluven. Jag kände mig svimfärdig. 
Han fick bara dit ett stygn. Ville inte bråka mer med Emma. 
Lilla hjärtat. Hon skrek så. Hon svettades och frös om vartannat. 
Hon hade så ont och var så rädd. Vår modiga lilla tjej. 

Vi ska tillbaka imorgon bitti. Emma måste sövas så dom kan fixa till läppen och sy ihop den imorgon. 

Den ser verkligen hemsk ut, läppen alltså. 
Men hoppas dom kan rätta till det imorgon. 
Hon verkar ha slagit i tanden oxå så vi måste ringa tandläkaren. 
Eländes elände. Så det kan bli när man leker och har kul. 

Nu ska jag sova. Känner mig matt. Helt slut. 
Är verkligen påfrestande och smärtsamt 
när man ser sitt barn lida och ha ont. 

Nu ska jag försöka sova. Om det går. Det åskar o blixtar ju inte helt lite om man sä...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar