fredag 29 augusti 2014

Gaaaah!

Ingen bra start på dagen. Vaknar hes, förkyld, huvudvärk och kladdig i ögonen. 
En härlig vagel har börjat tränga fram i ena ögat oxå. Underbart. 
Gungig, lock för örat o massa gegg. Hör visserligen till vardagen. 

Tänkte legat kvar o tagit sovmorgon men gick upp för att äta frukost och träffa Emma en stund innan skolan. 
Skulle ta kaffe. Baaaam!
Hett kaffe över hela bröst och mot hals o haka. Aj! 
WTF?!
Nä men bara på mig, kom igen, kasta mer "skit" på mig. Testa mitt tålamod. Testa hur länge jag pallar. Bara gör det. Jag tar det!!! (...iallafall ett litet tag till)

Jisses!

Ingen bra start på dagen men nu kan det väl bara bli bättre. Eller?

Fredag. Sol. Jo, det måste bli en bra dag!

Nu soffan, filt, kaffe,(intages med försiktighet) Nyhetsmorgon...Tyst och lugnt i huset. 
Är det inte då man ska njuta?
Hur gör man det? I mitt huvud dyker det bara upp massa måsten och det kryper i hela mig. Ett "usch så trist att bara sitta här och glo"-kryp. 

Men jag sitter nog här en liten stund iallafall. Typ några minuter...till kaffet är slut.

Ha en härlig fredag ❤





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar