söndag 10 augusti 2014

Fläskläpp

Nu förstår jag hur ont Emma måste ha haft. Skulle ut och hämta tidningen förut ( trodde det var lö)
Då ramlade jag på vår garageuppfart. 
Bet mig i läppen. Fläskläpp. Skrapade armen. Slog i huvudet. Skrapad i pannan o ner på kinden. Bula vid ögonbrynet. 
Gjorde vansinnigt ont. Skarpsår svider ju så sjukt mycket. 
Och sår i läppen är inte helt skönt heller. Men det tar emot att gnälla när jag vet hur Emma har det. Typ 100 ggr värre 
Blev rätt skärrad. Väckte Micke o behövde lite tröst. 
Känner mig mörbultad och trasig

Imorgon ska jag läggas in. Lite nervös över det. Men hoppas nu balansorganet ger upp. 
Och att bakterierna försvinner. 
Längtar tills den dagen då jag får en ny trumhinna.
Rätt less på en tsunami i örat. 

Nu ska jag försöka rycka upp mig. 
Snart kommer Ramona o barnen och ger mig lite ny energi. Underbart ❤


Helgen har varit bra. Kul med stadsfest. 
I fredags var jag hos Eve med Patric och Tilda. Skumpa o piggelindrink på hennes magiska balkong. Vilken utsikt
Vi gick ut och käkade. 
Helena o Johan mötte upp oss. 
En liten titt på Stenmarck. Mums!
Och sen in på Krögers o trängas med hela Kalmar. 
En kul kväll men många skratt. Så härligt.❤

Igår hämtade vi Emma som hade sovit hos farmor. In till stan och kollade på Sean Banan. Sen hämtade vi mat och satte oss i hamnen och åt. 
Hem och bara softade. 
Som sagt. Bra helg. ❤













Emmas läpp börjar se bättre ut. Men är ganska gul o kladdig. Hoppas det lägger sig snart.

Insändaren till den underbara personalen på sjukhuset har varit i Östran nu. Vi har skickat till Barran oxå. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar