tisdag 12 augusti 2014

Lyx

Min krönika på fredag kommer att handla om att det är rätt lyxigt att ligga på sjukhus. 



Jag mår ganska bra. Är trött och väldigt slö och har mest sovit hela dagen. 
Var tre läkare som kollade på mig igår och två idag. Har tydligen ett konstigt öra hehe
Trumhinna med hål och som buktar. Rött och svullet i örat. Irriterade slemhinnor och massa bakterier 
Har förbannat ont i örat efter allt petande där inne. Giftet och antibiotikan som har sprutats in. Odlingar som har tagits. Och att dom har försökt suga ut så mycket gegg som möjligt vid flera tillfällen. 
Har fått smärtstillande. Och starkare tabletter mot illamående. 
Det tar ju en vecka ungefär innan man märker om behandlingen på balansorganet lyckades. Finns tyvärr risk att mycket har runnit ut genom hålet i trumhinnan. 
Lite påverkas dock balansorganet. Retas upp lite för jag känner mig lite smått berusad och gungigare än vanligt. 

Det är tydligen väldigt viktigt att få bort bakterierna snabbt för att dom inte ska sprida sig till hjärnan. 
Har fått några droppar som är en relativt ny medicin. 
Nåt preparat som ska ta död på bakterier men är även nån form av kortison som lugnar ner örat och hjälper mot svullnad och smärta. Ska tas 4 ggr / dag i 8 dagar. 
Känns det inte bättre då ska jag åka in igen annars är ny tid planerad om en månad. Då ska ny trumhinna göras om den inte har läkts. 
Och balansnerven klippas om giftet inte har lyckats. 

Nu ska jag gosa med min dotter som har tagit väldigt illa vid sig av att jag har varit på sjukhus. ❤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar