måndag 21 september 2009

Strejk!

Vad jobbigt det är att vakna på morgonen, Emma är super pigg, vill gå upp o ha gröt men hela kroppen säger, NEJ jag vill inte gå upp.
Så var det denna morgonen. Jag orkade verkligen inte gå upp. Hörde Emma långt långt borta men bara kände att jag vill inte riktigt vakna till.
Vaknade dock sen, fast 1 1/5 timme senare. MU och Emma hade gått upp o jag hade inte märkt nå´nting!
Det var skönt att få sova en stund till. Visserligen strejkade kroppen även då när jag skulle gå upp men efter lite medling så upplöstes konflikten och jag tog mig upp!

Nu ligger MU o Emma o vilar och jag tar en egen stund vid datorn. Sitter o funderar på om vi ska gå på Öppna förskolan eller inte. Jag skulle orka, för Emmas skull, men undra vad alla tycker om en snorig mamma som kommer dit?!
Det tåls att tänka på en stund till....

Vi ska iaf över till Öland en runda idag och hälsa på svärmor. Skönt att komma ut lite i det fina vädret! Det är trist med kyla, absolut, men jag kan inte låta bli att älska hösten!


HÖST för mig är:
-fina färger
-härliga promenader
-man uppskattar soliga dagar mer
-mysiga koftor, stickade tröjor
-mycket tända ljus
-pumpor
-ljung
-gos under filten
-varm choklad
-kantareller

Kan man annat än gilla hösten?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar