tisdag 15 september 2009

Havregrynsgröt är...

...underskattat. Riktigt gott!
Nu har jag kommit in i en gröt period. Varje morgon MÅSTE jag ha havregrynsgröt!
Jag har varit vaken se´n strax innan 6. Emma och jag gick upp tidigt idag men ändå är jag pigg?! Måste vara gröten ;)

Inatt vaknade jag 2ggr av att jag hörde Emma skrika till , for upp direkt och ställde mig utanför hennes dörr beredd på att gå in. Men hon somnade om av sig själv så inatt har hon sovit från ca 19-06 idag. Underbart!

Vad skönt det är att sitta här nu på morgonen och inte ha nå´nting planerat. Jag kan göra precis vad jag vill eller välja att inte göra nå´nting! Nice!
Jag tror att jag nu som först har börjat njuta av mammaledigheten. Det tog 9 månader typ.
På tal om det...Emma blir 9 mån på fredag. Dax att ringa något dagis kanske?
Nu ska hon visserligen inte börja dagis riktigt än, vi siktar på att kunna ha Emma hemma tills efter nästa sommar, men man kanske ska höra sig för lite iaf.
Usch , gör ont i mitt mammahjärta när jag tänker på att lämna Emma på dagis.
Undra om Emma kommer att trivas på dagis? Är hon en dagistjej eller är dagmamma bättre?

Nää det tänker vi inte på nu. Vi har några månader kvar att vara hemma och tills dess njuter vi!

Ha en bra dag!

Skickar en kram till syrran Josse som fyller år idag. Grattis , Grattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar