måndag 7 september 2009

5min metoden

Efter att ha pratat med sköterskan på Bvc idag som tyckte vi skulle testa 5min metoden med Emma så bestämde vi oss för att verkligen köra på det ikväll.
Jag har haft ont i magen hela kvällen och knappt velat gå och lägga Emma för jag ville inte utsätta henne för att behöva bli så ledsen. Men...samtidigt så vill jag få nå´n ordning på hennes vaknande mitt i natten och om hon får lära sig att somna själv i sin säng kommer hon så småningom lära sig att somna om själv när hon vaknar på natten.

Emma blev förstås ledsen när jag la henne. Ja sa natti natti och klappade om henne sen gick jag ut. Hon grät och var arg. Jag väntade 2 min och gick in igen, väntade 4min och gick in ( kunde inte hålla mig till 5 min ) väntade 4 min och då gick jag o MU in tillsammans.
Vi behövde inte gå in en 4:e gång för hon somnade!
Det gick betydligt enklare än jag trodde det skulle göra och visst var hon ledsen men hon skrek ändå inte hysteriskt mkt. Skönt att det gick relativt bra och så snabbt för det gör verkligen ont i mitt hjärta av att behöva höra henne ledsen.

Vi kör på med denna metoden varje kväll denna veckan och förhoppningsvis kommer snart nätterna att bli bättre. Jag är verkligen i behov av sömn!!!

Ikväll blir det sängen tidigt för mig. Imorg bitti ska jag upp i ottan och iväg till körskolan och plugga!

Natti natt!

1 kommentar: