lördag 8 augusti 2009

Gårdagen









Igår hade Emma o jag en mysig dag hemma. Vi gungade, var ute o gick och sen när det började bli lite väl hett fick Emma ta ett dopp i baljan. Orkade inte dra fram o fylla poolen eftersom MU skulle klippa gräset när han kom hem.
Men det gick ju lika bra med baljan. Fast man fick passa henne hela tiden, satt inte still en sekund! ;)
Igår ringde jag på en vagn på Blocket i Sthlm. Precis en sån vagn vi ville ha och....vi har köpte den. Titta på den vet ja! Vi sänkte priset med 500:- Så vi fick betala 2500:- och fick verkligen många fina saker som földe med vagnen. En del av det behöver vi ju inte ens men det får ju hänga med den dagen vi ska sälja vagnen.
Den vagnen vi har nu ska säljas till en kompis till MU ;)
Vi betalade in en liten handpenning och sen så ska vi hämta den när vi ska upp om 2 helger på bröllop.
Tjejen vi pratade med var trevligt och väldigt tillmötesgående. Hon har smsat och mailat och varit super!
Skulle man nu absolut inte kunna lita på henne och vagnen inte finns där när vi kommer näe, då har vi förlorat 500:- ( som vi satte in som handpenning ) men...det är värt en chansning. Och dom verkade pålitliga, både jag och MU har pratat med henne och hennes sambo!
Jag är såååå glad ;)
Igår kväll efter att vi hade käkat så gick vi till mams o paps och spelade kubb, kastade pil, spelade spel.
Hm...Mamma är grym på Kubb och MU o syrran är bäst på frågesport. VÄGRAR spela med nå´n av dom igen!
Jag vann iaf 40 kr på pilkastning, först till 300, jag vann! ;)
Sitter nu här KLAR ( otroligt ) och redo för Sthlm. har sovit dåligt inatt...resfeber?
Ska bli så kul, men jag har lite ont i magen för Emmas skulle. Men det kommer gå bra, visst?
Kanske uppdaterar bloggen under resans gång. Men bilderna blir ju alltid på snedden när jag mobilbloggar. Hm...men ni får ha överseende med det tills nå´n har lärt mig hur man gör. Jag har testat att vrida på bilderna men näe, inget funkar!
Frukostdax!
Kram hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar