måndag 15 juni 2009

Sommarfest

Idag har vi varit på sommarfest som Öppna förskolan ordnade. Det var teater , lite picknick med korv & bröd, kaffe & saft och så glass. Allt för 25:- per familj. Billigt, billigt!
Jag tog med mig kusinens lille son Zion oxå. Min goa favorit kille. Han var så förståndig och duktig idag. Jag tog upp ett tuggumi till mig och så frågade jag om Zion ville ha.
Då sa han: Näe, jag får inte äta det för min mamma. Jag får äta det när jag blir stor förstår du Malin. ;)
Emma var väl egentligen för liten för "spektaklet" idag men det var kul att träffa hennes kompisar med mammor ;) ( Men vi saknade lille Noah )

Vi hälsade på min mormor en runda idag och även MUs mormor. Mycket "hälsa på" idag, men det har varit trevligt!
Ikväll ska jag softa och försöka samla krafter till veckans städning, handling och fix inför midsommarfesten vi skall ha här hemma.
Ska bli så kul! Är skönt att umgås med andra som har barn när det är midsommar etc för man är ju ingen partyprinsessa längre ;)
Jag känner inte för att gå ut numera. Är mkt trevligare med middagar och "hemma fester".
Tycker knappt om alkohol längre. Kan nöja mig med lite vin.
Ett glas rött räcker gott o väl till mig!

Sitter o funderar...kan man växa ifrån en vän ? Har märkt sista tiden att jag börjar glida ifrån en vän till mig. Vi är inte på samma nivå längre...vi är på olika platser i livet förtillfället.
Vad gör man åt det?


Nu ska jag gosa med Emma som har varit en enormt snäll liten tjej idag. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar