lördag 6 juni 2009

Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer

Jisses vilken hysterisk morgon.
Vaknade tidigt, gick upp, tänkte ge Emma gröt sen krypa ner igen. MEN då upptäcker jag att Patric inte är hemma. Han har alltså inte kommit hem! Han och hans kompisar var här igår kväll och gick ut vid 22 tiden.
Patric talar ALLTID om när han ska sova hos nå´n. Jag brukar dubbelkolla och ringa föräldrarna. Igår sa han ingenting om att han skulle sova hos nå´n.

På helgerna när han är ute och jag vaknar på natten (jag brukar alltid gå på toan på natten...ja jag vet, tantvarning på det ) så brukar jag alltid kolla så att han är hemma och ligger i sängen och det gör han alltid.
Inatt har jag varit så trött så jag har inte ens tagit mig ut på toaletten. Har bara nattat om Emma när hon har vaknat o sen har jag somnat om. Så jag har inte kollat så Patric var hemma.
Så gissa om jag fick panik när jag vaknade imorse och han inte var hemma.
Jag ringde honom flera ggr- inget svar!
Jag ringde hans kompisar- inget svar. Jag fck tag på en av hans kompisars mamma, som väckte sin son.
Han började ringa runt och kolla efter Patric. Nå´n sa att han var hos en, en annan sa en annan. Helt rörigt. Jag blev mer o mer nervös. Tillslut svarade Patric och han sa sig ha sovit hos sin tjej som bor här i Lindsdal. Han hade glömt att säga till mig. GLÖMT?! Hur f**n kan man glömma det? Han vet ju hur orolig jag blir.
Ojojoj! Jag har varit riktigt arg här hemma nu på morgonen. Har pratat och diskuterat med honom. Han har bett om ursäkt och har sagt förlåt. Men jag har tagit mopednyckeln för honom och det blir inget sova över på länge! Förhoppningsvis lär han ALDRIG glömma något igen!

Inte nog med det...jag fick mensen imorse. Första gången efter graviditeten så nu har jag så´n mensvärk så jag är lipfärdig. Mår illa!

Kan den här dagen verkligen bli bra? Det känns inte så! Nå´n där uppe har verkligen bestämt sig för att testa mig idag.

Suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar