onsdag 17 juni 2009

Grinden är på plats


Nu har grinden kommit upp. Vi tyckte det var lika bra eftersom det kommer små "springande" barn hit och firar midsommar. Är lite otäckt med trappan då. Och nu kan Emma gå i gåstolen även här inne. Tack Lina o pappa för hjälpen med grinden, bra teamwork ;)

Dom här skorna köpte pappa MU när Emma fortfarande låg i magen. Idag kunde hon ha dom för första gången ;)

Här är vi påväg till 6 månaders kontrollen idag. Läkaren gav Emma en OK stämpel i baken ;) Hon var en perfekt liten tjej. Såklart! ;)

När Emma var nyfödd fick hon ett gosedjur ( en hund ) av min kusin Petra och hennes familj som bor i Norrköping. Vi satte den så att hon alltid har sett den när vi har åkt bil. Idag slet hon tag i den för första gången och gissa om hon var lycklig. Hon "pratade", skrattade och gosade med den. Var så härligt att se ;)
Mitt stora barn har varit hos läkaren idag. Han har halsfluss. Vi ska tillbaka imorgon igen och ta några extra prover för Patric var extremt svullen o röd i halsen. Hua! Bara han inte får en halsböld. Iiioouuuu!
Det var lite smått kaos hos läkaren idag. Patric är VÄLDIGT spruträdd och han klarar inte att se blod. Så när dom skulle ta prover på honom idag höll han på att svimma och kräktes nästan.
När dom hade tagit ett stick i fingret så sa han : Ååå jag tror jag dör, dom tog ju en hel bägare med blod.
Kunde inte låta bli att skratta. En bägare blod av ett stick i fingret, haha!
Jag tycker så synd om honom. Jag vet ju hur rädd han är och kan förstå hans panik!
Han är verkligen livrädd.
Hm...och vi som ska ta spruta inför Thailandsresan...Grattis!
Nu ska jag sortera tvätt...kul? Not!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar