onsdag 13 februari 2013

Våldtäkt

Läser på Aftonbladets hemsida om en våldtäkt. En tjej på väg hem från krogen blir bunden och våldtagen av tre ( ?! ) män. Va f**n? Vad är det som händer? Är det inte lite väl mycket våldtäkter nu för tiden? Skrämmande!

Ska man inte kunna gå själv längre?

Eller låta barnen leka själva ute? Det var ju nyligen en våldtäkt på en liten flicka som åkte pulka.

Vad är det för sjuka människor?!

Kan redan nu känna den där hemska oron som kommer gnaga när Emma ska ge sig ut på saker själv!
Ska köpa nåt larm hon kan ha på nyckelknippan. Kanske kan det skrämma bort förövaren, eller iallafall göra någon i omgivningen uppmärksam.

Ska tjata och ständigt uppmana om hur viktigt det är att man aldrig lämnar någon och låter någon gå själv till bussen , hem osv.
Kommer givetvis alltid försöka skjutsa och hämta men det kommer vara tillfällen då hon ska ta sig hem eller gå någonstans ensam.
Jag fasar för detta...

Visst blir killar oxå våldtagna men det jag var och är mest rädd över när det gäller min son är våld och misshandel.

Som förälder bär man en ständig rädsla och oro inom sig. Och det är något som följer med i föräldrarskapet. Gissar att det inte spelar någon roll om barnen är stora,små eller vuxna...
Det värsta är att man kan inte skydda sina barn från alla elakheter, orättvisor och hemskheter som finns i världen. Tyvärr!
Men man kan iallafall göra sitt bästa för att motverka, uppmana, förklara, göra dem starka och få dom att förstå.


Usch, nää nu måste jag försöka släppa det där lite annars slutar det väl med att jag gör om källaren till skyddsrum och stänger in Emma.

Jag var inte lika yr i morse. Härligt!
Väckte morgontrötta Emma som skulle klä på sig innan frukosten men jag hittade henne i hallen liggandes på en filt



Nu ska jag göra en yrselövning, vila lite, duscha och sen bli hämtad av Helena för en fika.
Gissa om jag ser fram emot detta?



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar