tisdag 12 februari 2013

Fettisdagen

Ni ska väl äta semlor idag? Det ska jag. För i dag är dagen då man kan äta det med gott samvete.
Jag intalar mig själv det iallafall.

Jag ska bjuda syrran på en semla idag. Är så rastlös och uttråkad här hemma och glad att hon vill komma hit och sällskapa mig lite.

Fina Helena smsade igår och frågade om hon skulle ta med "tant" ut på en fika. Hahaha  bara rollatorn som fattas. Hoppas vi får möjligheten att ses imorgon iallafall.
Jag är glad varenda liten stund jag kan komma utanför dörren.
Jag ska vara hos läkaren vid 10.30 idag. Ser inte fram emot det men ser fram emot lite frisk luft.

Men...jag mår bättre. Nu i morse när jag vaknade höll yrseln inte i sig alls länge.
Jag vågar inte riktigt jubla än men jag tror det håller på att vända nu.
Däremot slår det lock ganska ofta och gör lite ont i det örat som kristallerna är/ har varit på vift i. Men, det är säkert inget konstigt. Hela den här grejen är ju rätt märklig så det är säkert så det ska vara.

Ikväll jobbar mannen men sonen kommer hem. Tilda jobbar. Egentid med sonen händer inte allt för ofta.
Tänk dom som inte vill umgås med sina barn. Jag förstår inte det.
Jag har skitkul med Patric och jag tycker det är skönt att vi kan skämta och prata om precis allt.

Jag har lite ångest och det gör ont i mitt mammahjärta bara jag tänker på att han blir 19 i år,snart tar studenten och ännu ett kliv ifrån mig.
Snart behövs inte mamma längre. Snyft.
Jo, när han får barn och han behöver barnvakt. Då kommer jag nog behövas igen ;)
Tänk att jag kanske kommer att vara farmor inom några år. Hjälp! Farmor???
Får gråa hår bara jag tänker på det!

Nähe...Kanske ska hoppa ur myskläderna och göra sig redo för ett besök hos läkaren.

Ha en bra "semle"-dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar