onsdag 10 februari 2010

Varning! Arg-blogg

Ja, idag är ingen rolig dag. Inte mycket sömn inatt. Har hostat som vanligt och Emma har bökat mer än någonsin. Är väl kindtänderna som spökar. Hon är svullen i munnen och verkar ha jätte ont.
Vaknar i morse med en hemsk skallevärk, täppt i näsan och ont i hela kroppen.
Men det är bara att piggna till , mannen MÅSTE ju till jobbet och jag måste ta hand om vår dotter. Sjuk? Nää här hemma kan man inte vara sjuk. Bara att bita ihop!
En sak är säker, jag ska sluta vara snäll. Om mannen är sjuk så ska han få ta Emma ändå. Det får ju jag göra.
Känner mig ilsk som ett bi idag. Känner mig även lite ledsen över att vissa tror att jag ska orka hur mkt som helst!

Jaha hur ska man fördriva den här dagen? Klockan är bara 10 och vi är redan rastlösa. Inte jag, jag skulle lätt kunna tänka mig att sova, men inte min dotter.
Ute blåser och snöar det så ut o leka känns inte aktuellt. Men får nog trotsa vädret o gå ut o gå en runda ändå.

Önskar jag hade pengar , då skulle jag bara dragit iväg nå´nstans . Men näe, mina pengar är slut innan dom ens har kommit.
Och nu går pengarna istället till sonen som ska åka till Bosnien i April. Han ska vara borta i 11 dagar och resan kostar 2500kr.
Kul att han får komma ut o resa lite. Är en resa som skolan och Röda korset fixar så det känns tryggt att släppa iväg honom.

Nähe, går inte sitta här o tycka synd om sig själv. På med kläder och ut i kylan. ÅÅÅÅÅÅ vad jag älskar mitt liv just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar