måndag 22 februari 2010

*huttrar*

Fullt påklädd, sockar och tjocktröja, tända ljus och varmt kaffe ändå fryser jag som fanken.
Riiiiktigt kallt ute idag.
Vi ska ha "sportlovsmys" med f-gruppen, åka pulka och fika på Lindsdalsfiket.
men frågan är...vågar man sig ut i denna kyla? Istappar lär ju bildas lite här o var ;)

Jag går iof sig gärna ut o åker pulka. Springa upp o ner för backen ger bra motion. Idag börjar mitt nya liv hahaha Nää så ska jag inte säga, men en kamp om min överflödiga kg börjar idag.
Har satt upp lite olika mål som jag ska klara denna veckan.
Och så ska jag väga mig varje måndag. Min vikt idag är : 65,4 kg
Hoppas på att gå ner minst 4 kg till midsommar.
Det borde ju gå?! Men det är ju dom här sista överflödiga valkarna som är svårast!

Idag tänkter jag inte gnälla om snön för det hjälper inte. Känns som att ju mer man gnäller desto mer snö kommer. Så jag påpekar inget om snön idag. Ingen kommentar helt enkelt.

Men däremot tänker jag gnälla på Emma, eller iaf hennes sömn inatt. Eller sömn o sömn....hon har krånglat, gnällt och bökat hela natten. Somnade runt 04.30 imorse. Tröttsamt!
Jag skulle gått upp o sett hockeyn vid 6 men det kunde jag ju glömma. Jag ville, men inte min kropp. Det trotsade mig och låg helt enkelt kvar i sängen.
Så idag är jag trött. Yr var jag innan men idag är det värsta karusellåkningen i hjärnan ;)

Tummen upp: För att mamma bjuder på middag i em. Pepparotssås, potatis och fläskkorv. Ååå herre jisses vad gott. 100år sedan jag åt det.
Tummen ner: För att jag har så svårt att motstå sötsaker. Snälla bjud mig INTE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar