onsdag 3 februari 2010

Mitt i natta...

...känns det som att det är när Emma vaknar och vill gå upp kl 06.00,. Vi är bortskämda med att få ligga till nästan 8 på morgonen men nu är det slut på det lilla roliga. Nu vaknar Emma strax efter 06.00 varje morgon. Det är bara att gilla läget. Hon somnar ju trots allt redan vid 19 och det är rätt skönt att få egen tid på kvällen.
Men visst....idag kändes det riktigt pissigt att gå upp. Trött, huvudvärk, förkyld, rosslig i bröstet...jag håller på att bli sjuk :(
Och inte blev man piggare av att se all snö som kommit under natten. Vad händer? Ska det aldrig sluta snöa?
Känns som att vår Sthlmsresa inte sitter säkert om det fortsätter snöa. Risk för att vi blir hemma i helgen.

Vi har iaf haft en trevlig frukoststund. Hela familjen Unger/Wisth. Idag har vi ju haft en liten Wisth Jr vid bordet oxå ;)
Emma inspekterar Oliver hela tiden och när han skrattar så skrattar hon :)
Just nu tittar Oliver på tecknat och Emma röjer som vanligt. Nu sorterar hon i min strumplåda. Mina strumpor ligger utspridda i hela sovrummet. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Mannen är ute o skottar så vi hoppas att vi ska och ta oss ut sen så vi kommer bort till fiket.
-Snälla morfar. Du om sitter där uppe bland molnen. Ingen mer snö TACK! ;)

Tummen upp: Att man inte behöver tänka på att gå o jobba när man känner sig risig som jag gör idag. Det är ju visserligen ett heltidsjobb att vara hemma med Emma men det går iaf att slappa en stund då och då ;)
Tummen ner: Att Jackie vann Paradise Hotel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar