tisdag 2 februari 2010

Lugnt i huset

Nu har lugnet spridit sig i huset. Alla barnen sover, inklusive tonåringen. Han har somnat på soffan. Emma somnade tidigt. Slocknade redan vid 19. Då bakade Oliver och jag kladdkakemuffins. Sen fikade vi och hade mysigt. Men Oliver är en ärlig liten grabb och han talade snällt om att han inte tyckte kakorna var så goda. Hans morfar gör tydligen MYCKET godare muffins hahaha
Han är en härlig liten kille. Pigg, go och glad. Så himla snäll. Inga problem alls att passa honom. Man märker knappt att man har honom här. Jo...nu ljög jag. Han pratar ju en hel del så det märker man ju av hehe. Trött i öronen? Oja ;) men det är underbart att lyssna på honom. En förståndig och smart liten 5-åring. Och hans stora förebild i livet är Patric, brorsan ;)
Oliver bad själv att få lägga sig för att han var trött så efter en saga så somnade han gott.
Så nu sitter mannen och jag här och njuter av lugnet.
Jag är rätt trött oxå, känner av förkylningen som ligger och lurpassar i kroppen. Men jag ska se på Paradise hotel finalen så det blir inte sängen än på en stund.

Imorgon är det pulkåkning och fika på Lindsdalsfiket på schemat.

Nu ska jag försöka kämpa emot John Blund en stund...
Oliver gillade inte kakorna men han gillade iaf smeten ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar