söndag 21 februari 2010

Finner inga ord

Såg precis vädret på tv...gissa...det ska komma MER snö. Men hur faaan är det möjligt? Finns det mer snö?
Jag vet inte vad jag ska säga om eländet. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Är på dåligt humör så lipen är väldigt nära.
Nää men det är väl bara att garva åt skiten( snön ).
Kanske bör man ta vara på den här tiden. Ut o skotta sönder sin rygg, frysa och bli kall, plumsa sig fram, kämpa med barnvagnen på oplogade vägar. I sommar kanske man sitter där och lääängtar tillbaka?!
Eh, näe. Finns inte en chans attt jag kommer längta tillbaka till detta. Men jag lovar att aldrig mer gnälla över en vinter. Vi har inte haft vinter innan. Det här är det värsta jag varit med om, iaf vad jag kan minnas.
Fast jag ska ta vara på att vara ute o leka lite i snön med Emma för vem vet, hon kanske inte får se så här mycket snö på mååånga år. ( hoppas )

Mysigt att sitta inne med en kopp kaffe i pyjamas och se på nyhetsmorgon denna söndag iaf. Även att man får lite ångest över att man hör och se alla grannar vara ute o skotta.
Kanske bör tänka på refrängen...skotta, skotta, skotta. Jag lär drömma mardrömmar om skottning sen. Jagad av en snöskyffel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar