fredag 26 februari 2010

Solen & vindarnas ö

Idag blir det en tur till Öland. Undrar hur läget är på andra sidan bron, tänk om det kunde vara sommar där ;)

Idag när jag hämtade tidningen var det ett litet hopp som väcktes inombords. Det kändes inte alls kallt ute så om snön inte hade legat på garageuppfarten hade jag nog kunnat tro att det var vår.
Det finns hopp! Våren kommer snart...och efter vår kommer...SOMMAR. För visst måste vi väl få en riktigt jäkla varm o fin sommar när vi haft en så kall och dryg vinter?
Nå´n rättvisa måste det väl vara?
Väder, väder, väder!
Vad är det med oss svenskar? Vi pratar bara väder.
-Gud vad kallt det är
-Hur länge ska det hålla på att snöa
-Men vilken hemsk vinter vi har haft

Jag har nog ärvt väderpratandet från min mormor för jag lovar, 80% av det hon pratar om varje dag är vädret.
En sak jag inte fattar är att hon alltid vet hur det blåser. Nordostliga eller sydliga vindar tex
Hur vet man det? Äh, för mig är det bara blåsigt. Motvind eller inte helt enkelt!

Fredag idag igen då. Det går fort fort fort.
Pillan försöker dra med mig ut på partaj imorgon men...är för trött för stim o stök ;)
Åldern börjar ta ut sin rätt. Vill hellre mysa hemma med ett glas rött , gott att äta och melodifestivalen.
Och helt ärligt så är jag livrädd för att bli bakis igen. Jag lyckas alltid dra på mig bakisviruset efter en utgång, så hemma är säkrast. Då slipper man bli "smittad" ;)

Ha en skön fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar