torsdag 5 mars 2015

Sol ☀

Det är helt galet vad man blir pigg och känner energin flödar i kroppen så fort solen skiner. 

Tog en lång pw med Helena i morse. 55 min. 
Hem hit på en kaffe. Ingen kaka till. Melon och vindruvor. 

Har softat och tagit det rätt lugnt. Micke gräver upp rabatter på framsidan. Vi ska ta bort och lägga sten istället. 

Igår var vi och köpte tapeter till sovrummet. 
Vi kollade lister till köket och brädor till en vägg i vardagsrummet. Allt ska handlas nästa vecka. Nu jäklar ska här fixas. 

Kan det vara solen och känslan av att det är vår som gör att man får så mycket motivation till att vilja fixa och greja?
Hoppas det håller i sig bara. 

I em ska jag en runda på stan medan Micke o Emma är på simskola.  Sen ska vi till dansen då passar jag på att träna.

Var en runda på gymmet igår och körde styrka. 
Orkar inte så mkt. Blir trött snabbt. 
Men bättre lite än inget. 

Örat beter sig "lustigt". Konstiga ljud o prassel. Knaster. Och så har det börjat rinna igen. 

Läkaren beskrev det så bra nu senast om att jag är ljuskänslig och varför jag blir hjärntrött så lätt och ofta har huvudvärk. 

Jämför med en som är ljuskänslig. Som kissar med ögonen hela tiden för solen. Eller typ en stark lampa. 
Då kan man få ont i huvudet om man kisar för mkt. Rent av migrän. 
Jag "kisar" med öronen istället. Jag är otroligt ljuskänslig. Och ännu värre nu när trumhinnan är sönder. 

Nyss satt jag själv och kisade mot solen. Första gången jag fick ta solbrillorna på i år. 


Dricker ett nytt te som är fantastiskt gott och som reglerar sockerbalansen i kroppen 


Sitter och verkligen njuter av solen. Älskar't. 

Igår köpte vi en ny matta till köket. Fynd på Rusta. Billigare än Ullared. 79:-



Tänk vad en liten matta och fina rosor på bordet kan göra skillnad. 


Jag älskar detaljer. 

Pärlade lite igår. 


Just idag är jag stark. Bästa. Borde jag ha ett själv!

Ikväll kommer Patric och Tilda hit på middag. I November bär det av till Thailand för bröllop ❤❤❤


Ha en härlig dag. Njut av solen ☀


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar