onsdag 25 mars 2015

Operation

Startade dagen med en pw med grannen. 
Hem och tog det lugnt en stund. Sen till sjukhuset. 
Hörseltest och andra test. Träffa läkaren. 
Långt samtal och tårar. 
Nu är operationen inte långt borta. Remiss skickad och den skulle påskyndas. 

Jag visste att det skulle ske. Men var ändå inte riktigt förberedd. Tänkte att det nog blev en spruta till. Men nää. Nu är det dax. 
Det som gör mig ledsen är att det blir i Linköping. 
Blir så stor operation. Öppna upp bakom örat. Kapa balansnerv och sen laga trumhinnan. 
Jag blir döv på det örat. Och sen får jag öva upp balansen för hjärnan/kroppen måste vänja sig vid bara ett balansorgan. 
Så mkt info idag. Jag är helt slut. Hjärnan står still. Orkar inte tänka eller känna. 
Vill gråta. Skrika. Slita mig i håret. Dunka huvudet i väggen. Fast nää. Onödigt. Det skulle bara göra ont. 
Tror jag går och tränar istället. Gör av med negativ energi. Och förhoppningsvis alla kalorier efter en mastig kinabuffé på Ming idag. 
Fortfarande matkoma 5 timmar senare. 

Emma har gjort sin läxa. 
Miljötänk. 





Ha en bra kväll ❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar