tisdag 10 mars 2015

Smärta

På riktigt. Vem fan vill mig ont? Dra ut nålarna ur vodoo-dockan. Genast. 
Jag har en lagat tand. Alltså tanden är död men lagningen hade gått sönder lite. Har inte brytt mig eftersom det inte har gjort ont. För någon vecka sedan fick jag som en liten bula i tandköttet längs med den tanden. Den har ömmat och det har gjort ont när jag har tuggat på tanden. Idag svullnade det upp rejält och när jag tuggade på ett äpple bet jag av en bit på den trasiga tanden. Den delade sig lite och en bit åkte liksom ner i tandköttet. Den smärtan. Obeskrivligt. 
Jag skrek rakt ut. 

Jag har kraftig tandläkarskräck och går hos en som är utbildad för detta. Jag insåg att detta kommer jag inte kunna gå med utan ringde direkt. Kanske en självklarhet för alla er anda att man ringer. Inte för mig. Så klapp på axeln på mig själv. Bra Malla. Du blir vuxen du med. Hehe

Så ja. Imorgon till tandläkaren. Hej då tanden. Och hej då ett par tusen. Gaaaah!

Om det ska finnas nåt positivt med detta så är det väl att jag inte tänker på oljudet i örat utan har mest fokus på tanden. 

Förbannade skit. Blir så less. Lipade som fanken förut. Tyckte, med all rätt, lite synd om mig själv. När ska min otur vända? 

Skön dag idag för övrigt. 
En runda i ishallen och tittade på Emma och hennes klasskompisar när dom åkte skridskor. 





En tur till gymmet. 

Hem och lagade mat. Satt ute i solen. Tittade när Emma hoppade hopprep. 
Mindes hur jag själv älskade att hoppa hopprep. Och twist. Finns inte det längre?




Nu är Emma på Öland hos farmor. Fick precis sms. Dom är och hälsar på en tjej som har häst. 


Hm...mycket hästar i Emmas liv senaste dagarna. Tänk om hon börjar gilla det?! Hjälp!

Igår var oxå en härlig dag. 
Vi grejade ute. Micke grävde upp rabatt där vi ska lägga grus. Och jag skrapade bort färg på fönsterbrädor. 



Jag tog en pw med grannen. 

Plockade in lite fina vårkvistar 




Var ute och sprang. Och sprang fanken mitt snabbaste. Måste bara orka lite längre oxå. 
Intervallsträning gör susen. Går verkligen lättare att springa snabbt. 



Nu ska jag dricka mitt sockerbalans te och försöka undvika att tröstäta choklad. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar