torsdag 19 mars 2015

Simmmärken

Munnen går verkligen i ett på vår lilla tjej. Jisses vad hon babblar. 
Jag får slå dövörat till. Hö hö hö 
( Jag är ju nästan döv på ena örat för er som inte förstår ironin ) 

Simhallen gick super. Sista gången idag. 4 simmmärken fick hon lilla skruttan. Det är inte långt ifrån att hon "tar" nästa märke med som heter silverpingvinen. 
Jag är stolt över henne. 6 ggr har hon gått på simskola och är redan så duktig. 
Det var 9 ggr men vi började senare för att nån hade hoppat av. Och vid ett tillfälle hade hon halsfluss. 
Så vi har bara varit där 6 torsdagar och hon har gjort stora framsteg. 
Hon älskar verkligen att dyka och simma under vattnet. 

Efter simmis så var vi på McD. 
Sen dans för henne och crosstrainern för mig. 
Och så bussen hem. 
Jag satt och halvsov på bussen. Emma pratade oavbrutet. Jag svarade bara Mmm. Mmmm. Mmm. 
Hehe 

Hon är ledig imorgon så vi har haft lite torsdagsmys framför tvn. 
Bananpannkakor och massa frukt. 
Nu sover hon och jag försöker njuta av tystnaden och lugnet. Om det nu ändå bara kunde bli tyst. Även att jag hör sjukt dåligt på ena örat så är det inte helt tyst. Alltid ett jäkla brusande. Dygnet runt. 
Så tröttsamt och påfrestande. 

Jag avskyr att behöva säga Va? till alla hela tiden. För många vet ju inte att jag faktiskt hör dåligt, eller att jag har en trasig trumhinna som stör. 
Känns som att jag kanske uppfattas som disträ och ointresserad. 
Disträ är jag väl förvisso emellanåt. Men mest för att jag är så förbannat trött. Hjärntrött. 

Snart börjar mitt favvoprogram. Berg o Meltzer. 
Om jag inte hinner somna... 

Imorgon gym. Sen får vi se vad dagen har att erbjuda. Helst vill jag bara vara hemma och göra ingenting. 

Natti natt 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar