torsdag 12 mars 2015

Otur

Alla som vill mig illa räcker upp en hand!

Oj, så många. Inte konstigt att jag har oflyt nu. Haha

Igår var inte min dag. 
Tandläkaren. Drog ut en trasig bit. Lagade. 
Åkte hem. Lagade mat. Gjorde korvlåda i ugnen så massa grädde kokte över. 
Ställde ugnen på rengöring. Den fixar det själv. Då började det typ brinna i ugnen. Nästan iallafall. Kom ut massa rök och luktade fan. 
Kaos. 
Sen lossnade lagningen i tanden. 
Åååå vad jag älskar mitt liv. 

Ringde tandläkaren igen. Det var ingen fara att lagningen hade lossnat för tanden 
som hade gått sönder var en gammal rotfyllning, varav tanden är död.
Men måste ändå tillbaka. 

Hade sjukt ont i tanden igår. Eller rättare sagt i tandköttetet. Höll på med allt möjligt för att slippa tänka på det. 
Städade sovrummet. Hade samlat på mig en jäkla massa saker brevid sängen och på nattduksbordetet. 
Pappa ska hjälpa oss att tapetsera på söndag så jag var tvungen att städa. Och skönt att slippa tänka på tanden o kaoset i örat. 

Idag har jag sprayat gamla rostiga lyktor. 
Tagit en pw. 
Började skura räcktet på framsidan. 




Usch vilket skitjobb. Tur att solen sken. 
Sen skulle Micke ta fram vattenslangen och spola av. Nä men då har det hänt nåt med kranen så vattnet går inte att få igång. 

Va fan! Ibland vill jag inte ha hus. Nån som vill köpa? 

Nu har Emma en kompis här. Vi sitter ute och tar en fika i trädgården. 
Idag fixade Emma sig riktigt fin innan skolan. Hon ville se ut som en popstjärna ;)


Snart simskola och dans. Och jag får köra på gymmet en stund. Ikväll ska jag lägga mig på soffan o bara vila. 
Håller på att få ett tuppjuck känns det som. 
Kan jag få lite tur nu. Snälla?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar