fredag 13 mars 2015

Bulan

Japp. Ni kan numera kalla mig Bulan. Malin Bulan Unger. Mrs Bulan. 

Blev precis påmind om att det är fredagen den 13:e. Jo tack. Jag märkte det. 

Var lite trött imorse men det är jag ju alltid så jag tänkte väl inte att nåt var på G så jag drog till gymmet. 50 min på bandet. Körde 15 min intervaller. Orkade inte mer. Gick resten. Sen körde jag mage och lite ben. 

När jag kom hem kände jag hur det tryckte i örat 
Satte mig och åt och vilade lite.

Ut och började skura räcket utanför. Höll på en stund sen BAAAM. 
Rakt ner i spannet med vatten. Knät i backen. Huvudet i räcket. Trodde fan skallen skulle spräckas. 

Nu har jag precis kräkts. Blev yr och fick gå och lägga mig. Inte min dag alls. 
Fredag den 13:e. Fuck you!
Och Fuck menieres. 
Hatar denna sjukdomen. 
Fast att efter att ha gråtit en skvätt och tyckt synd om mig själv så känns det lite bättre. 

Jag vet. Jag måste lära mig att leva med den. Att det är ett handikapp. Att jag inte kan göra saker på samma sätt som förut. Att jag inte längre är samma Malin. Jo. På sätt o vis är jag ju det. Men ändå inte. Den stora frågan: Hur lär jag mig leva med detta?

Kanske pressar jag mig själv för mycket? Jag vet inte. Vet ingenting. 

Är iallafall glad att jag försöker. Att jag går till gymmet fast att det känns motigt. Att jag gör det jag kan och orkar iallafall. 
Jag klarar inte så tunga vikter eller öka på så mkt men jag försöker iallafall. 
Och det händer inte nåt på vågen men det har ändå gett resultat. Känner att byxorna sitter lite lösare. Skönt. 
Jag vill liksom inte träna så jag ser stor och biffig ut. Eller få Madonna-armar. Det tycker inte jag är snyggt. Men jag vill bli lite tightare. 
Och när träningstightsen jag köpte för en månad sedan redan börjar blir för stora i midjan Då känns det ialla fall lite bra ;)

Nu är jag trött. Har tagit medicin och lär nog sova bort hela eftermiddagen. 

Ha en härlig helg. ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar