söndag 1 februari 2015

Grilla

Ska lilla Emmis aldrig bli frisk?
Medicinen hjälper mot halsen för hon har inte ont längre men hon är förkyld och har en hemsk hosta. Rosslig långt ner i bröstet. 
Ingen feber dock och verkar pigg och vid gott mod. 
Bara lite trött efter hostattacker. 

Själv vaknade jag du dunderförkyld jag med. 
Täppt och "gnisslig" i huvudet. Ni vet när man rör huvudet och det liksom gnisslar i nacke, hals o öron. 
Som att det är tjockt av snor i hela hjärnan. 
Kladdig i mitt öra oxå...igen. 
Måste ringa öron näsa hals imorgon. Fan!

Vi ska snart ut en runda. Alla behöver frisk luft.
Solen skiner och det ser ut som en sån där härlig vinterdag. 
Jag ska ut o gå. Micke o Emma åka pulka. Sen ska vi grilla korv i trädgården. 

Efter vår stund ute ska jag bara vara inne och göra ingenting. 
Pärla lite. Softa. Göra det jag orkar o har lust med egentligen. 
Det behövs både tvätta o städas. Men äh...det kan vi göra en annan dag. Söndag är väl en vilodag?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar