tisdag 3 februari 2015

Köp inuti app

Det gäller att klicka i begränsningar och köp inuti app på paddan/mobilen om man inte vill ha en oväntad räkning.

Fick nyss mail från iTunes att dom skulle dra 168:- för köp inuti app på Ninja run. 
Nu spelar jag ju inte det spelet så jag antar att det är Emma hehe
Tror faktiskt inte hon själv är medveten om att hon har köpt något. Vi har gjort dom inställningarna på mobilerna o jag trodde vi hade gjort det på paddan med men tydligen inte. Fast nu är det gjort. 

För er som inte vet hur man gör:

Inställningar
Allmänt
Begränsningar
Klicka i begränsningar i app
Man väljer oxå en kod


Har hört att man kan få pengarna tillbaka av Apple men jag orkar inte strula för den lilla summan. Tur att det inte var mer. 
Oftar är det ju små summor som dras från kontot så man kanske inte ens tänker på det 
9:- hit 18:- dit men tillslut blir det ju en hel del...

Jag ligger utslagen på soffan. Låg precis och våndades över hur jag skulle orka hämta Emma i skolan. 
Då skrev mamma, som en räddande ängel, att hon kunde hämta Emma. 
Jag har myskläder. Raggsockar. Dubbla filtar och fryser ändå så det gör ont. 39.1 i temp. Tog nyss två panodil hoppas dom hjälper snart. 

Skulle vilja gå upp o göra te men orkar inte röra mig. 
Ni vet när man fryser under huden o man inte vill röra sig för gör man det så fryser man bara mer. 

Idag är jag inte tuff. Därför känns det märkligt att" Just idag är jag stark" går på repeat inne i min hjärna. 


Panodil, vila och kurera mig står på schemat. Trött på badsiluskerna i detta hus. 
Vet inte om det är Emma som har smittat 
mig eller om det är gegget i örat som innebär att bakterierna härjar runt i kroppen. Hur som helst som önskar jag bara att skiten försvinner snart. 
Schaaas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar