måndag 2 februari 2015

Familjen sjuk

Efter att jag hade lämnat Emma imorse tänkte jag gått min vanliga pw på 4,5 km men blev helt slut så jag fick vända hem och det blev bara 3. 
Trött som ett jon efter att både Emma
och jag har hostat ikapp inatt. 

Hade en vän här på fika idag på fm. Det första hon sa var:
-Har du gråtit?
Men näpp, bara förkyld
Svullna , röda och geggiga ögon. 

Vi fikade och hade en trevlig pratstund. 
Sen körde jag hem henne. Jag skulle gått på Modehuset en stund men jag orkade inte. Fick åka hem. Gick direkt in och la mig på soffan. 
När Malla inte orkar gå i butiker, då är hon sjuk. 
Låg på soffan en stund innan jag hämtade Emma. 
Vi handlade sen hem och softade. 
Emma sa att hon hade ont i örat. 
Det gick dock över efter en stund. 
Fattas bara att hon ska få öroninflammation oxå. 
Familjen sjuk. 

Jag frös o frös o frös. Tände ljus överallt men frös ändå så att jag hackade tänder. 
Hade t o m mössa på mig inne. 
Tog tempen...jahopp. Inte konstigt att jag frös. 

Lagade middag och när Micke kom hem
åt vi och efter det har jag haft ryggläge och inte rört mig ur fläcken. 
Trots panodil i kroppen så fryser jag och är febrig än. 
Jag är sårig runt näsan av allt snytande. 
Örat susar och det geggar. 
Kom precis på att jag glömde ringa Öron näsa hals idag. 
Skit oxå! 

Nu tittar vi på Ullared. Skrattar så jag blir kissnödig. Typiskt. Jag som inte orkar resa på mig. 

Micke är oxå lite krasslig och jag tippar på att vi båda lär somna på soffan inom 20 min. 
Vem vågar sätta emot?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar