torsdag 5 februari 2015

Me like

Inte många knop idag heller. Går verkligen på sparlåga. 

Vaknade med en sjuhel**tes yrselattack. Kunde inte röra mig. Fick ligga stilla i 2 timmar mellan kl 7- 9. 
Tröttsamt. 

Febern har legat lite över 38 hela dagen. Tidigare nu ikväll på 37.8. 
Fast nu börjar jag frysa igen. Var fyra timmar sedan jag tog en panodil. 
Det susar, trycker o geggar i örat. 
Usch!

Låg på soffan hela förmiddagen. Pärlade lite till en vän. Gjorde på skoj även ett armband med hennes företags namn på.
Blev fanken snyggt. 


Hämtade Emma i skolan sen gick vi hem och lekte en stund.
Hon har ett dockhus som hon knappt har använt. Det har bara stått o samlat damm. 
När jag sa att vi skulle flytta ner det i källaren eller kanske rent av sälja det så ville hon helt plötsligt leka med det. 
Vi tog ut det i köket och lekte en stund. 
Helt plötsligt insåg Emma att det faktiskt var ett väldigt fint dockhus och kul att lek med. Ja ja, bättre sent än aldrig. 





Emma o Micke var på simskola och stannade även och badade en stund. 

Jag försökte plocka lite här hemma. Har ju verkligen struntat i allt denna veckan. Det får man när man är sjuk. Jag har inte ens orkat bry mig. 
Orkade inte så mycket utan hamnade på soffan igen.  

Pratade med min vän Lotta idag som håller på att öppna eget. Hon har en egen liten butik hemma och snart öppnar hon en hemsida oxå. 
Så glad för hennes skull. Och jäklar vilka fina saker hon säljer. 
Håll utkik efter hemsidan. Me like. 
Gjorde ett armband åt henne. 





Imorgon ska Emmas klass åka pulka. Det ser hon fram emot väldigt mycket. 
Såg massa barn åka i backen idag. En del har inte hjälm. Varför?
Emma slog sig rejält i huvudet och ansiktet när hon åkte ur pulkan för någon vinter sedan. Tänk om hon inte hade haft hjälm...

Jag ska faktiskt försöka med att ut och gå en runda imorgon. Har pw-abstinens. 

Natti natt ❤




Värt att tänka på...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar