tisdag 5 januari 2010

Trettondagsafton

...jahopp! Vad gör man en dag som denna då?
Jag mår lite bättre idag. Trött o matt men det funkar. Är lite försiktig med att äta bara. Får enorma kramper i magen så fort jag ätit nå´t.
Vissa av gångerna tror jag f**n att jag ska svimma. Det gör så ont så jag viker mig dubbelt. ( inte riktigt viker mig dubbelt, så vig är jag inte...men nästan )

Idag har vi b-vakt några timmar så då ska vi åka till Ikea och köpa en spegel till oss och en matta till Emmas rum.
Vi ska även uträtta lite andra ärenden samt handla.
Hade funderat på att ta en kina lunch idag och passa på att äta på tu man hand. Men jag tror inte jag vågar trycka kinamat idag när magen är som den är...trist!

Trettondagsafton...vad är det egentligen för speciellt med denna dagen?
Är det en partydag? Middag med vänner dag? Umgås med familjen dag?
Eller kan man som vi, bara vara hemma o inte ha nå´nting planerat?

Nähe...time to get ready!
Ha en bra trettondagsafton, vad ni än gör ;)

3 kommentarer:

  1. Du har ingen skit med dig från Thailand.. jag har kollat mig tusen gånger nu men det visade sig vara förhöjt calprotectin...jippi* Kul att veta att man ev har en tarmsjukdom

    SvaraRadera
  2. Ninna, jag hoppas inte det är nå´t från Thailand, borde väl kommit tidigare i såfall?
    Jag är ju däremot under utredning för Crohns tarmsjukdom.
    Hade ett skov för några år sedan då jag rasade i vikt, låg inne med dropp ,var på massa undersökningar etc men sen har det varit lugnt i 3 år nu. Är rädd att det är dags för ett nytt skov. Måste väl ev ringa läkaren igen.Men jag hatar att gå till doktorn så jag väntar ju gärna in i det sista.
    Vad trist att du har en tarmsjukdom, men skönt ändå att du nu får veta vad det är.
    Nu kanske du kan bli medicinerad eller?

    SvaraRadera
  3. Ja jag väntar på att få komma på den sista undersökningen - rektoskopi.. Kanske UC eller MC på mig med men jag vet inte vilket som är värst .. Vill i vilket fall som helst komma snart så jag kan bli medicinerad och slippa värken, illamåendet , svullnaden och kanske att man orkar gå och träna igen.. För som det är just nu har jag absolut ingen energi och allt man tänker på är magen.. Hoppas att du kryar på dig snart då

    SvaraRadera