fredag 1 januari 2010

Nyårsbilder

Här kommer några bilder från igår. Tog en hel del kort men vill inte lägga ut dem än eftersom jag inte har kollat med dom som var med på festen om det är ok att jag lägger ut bilder på min blogg. Tror förvisso att det skulle vara ok men man vet ju aldrig. Så jag väntar... Men här är iaf några bilder på oss i Fam. Unger ;)

Emma i sin nyårsklänning. ( Julklapp från "tant" Pillan )


Här är vi laddade och redo för fest ;)




Första förrätten som vi gjorde. Sparrissoppa med pilgrimsmussla och röd kaviar.


Andra förrätten som "Gotte" och Lisa hade gjort var hummersoppa med räkor.


Emma smakar på broccoli och ser väldigt fundersam ut. Ska det här vara gott? ;)


( bilden ville inte hamna rätt, sorry )
Huvudrätten som Nina och Christian stod för var rostbiff av ren , sparris och ugnsbakade"mostoppar", två naturella och en med mosade ärtor i och en med rödbetor samt rödvinssås. MAGISKT GOTT!

Dessert efter maten hade Sandra och Mikael gjort. Chokladmousse med nötter i samt grädde och jordgubbar.


Dom fixade även kaffe och en saffranstårta. Saffransmaräng med apelsingrädde toppat med björnbär och hallon.
Jag behöver väl inte tala om HUR gott allt var?! Betyg: 5 av 5 möjliga! Allt var super men måste jag välja nå´t så var huvudrätten godast! ;)

Hur ska man kunna slå detta nästa år?










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar