onsdag 6 januari 2010

Spontan fest

Igår hade vi som sagt inget planerat. Vi hade barnvakt en stund så vi drog in till sta´n och käkade kinalunch. Jag kunde dock inte äta så mycket pga magen men det var skönt att få ha lite egen tid.
Vi uträttade några ärenden, åkte till Maxi och handlade osv.
Och så bjöd vi hem några vänner på en enkel tillställning. Ost, kex o lite annat smått och gott.
Det blev en spontan men väldigt trevlig "fest".
Barnen lekte oxå och hade jättekul.

Jag har alltid varit lite rädd för spontan fester pga att jag är ett kontrollfreak. Måste ha allt perfekt, allt måste planeras, jag måste ha städat och fixat etc
Men jag har har försökt släppa på det där och har nu upptäckt att spontant är jäkligt kul.
Det behöver inte vara så planerat eller perfekt. Det kan bli bra ändå.
Vi hade inte städat igår, vi hade inte värsta lyxmiddagen eller efterätt att bjuda på men...det var enkelt, avslappnat, gott och trevligt iaf.
Mer spontanbjudningar får det bli ;)

Idag är en softar dag. Inget planerat alls. Får se vad vi får för spontana infall idag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar