fredag 8 januari 2010

Kräkis

Ja idag har jag en liten kräkis tjej här hemma. Stackars lillan. HELA natten har hon hållt på och även några ggr nu på förmiddagen.

Allt var så himla bra igår. Emma var på toppenhumör. Pigg och glad. Hon dansade och höll låda här hemma innan det var sängdax.
Se´n när vi skulle gå och lägga oss och jag var o borstade tänderna hörde jag Emma skrika till. Ett lustigt skrik.
Jag gick in och tittade till henne men hon sov.
-Vad konstigt hon skrek sa jag till Micke. Det lät nästan som om hon skulle spy.
Se´n dröjde det inte många minuter förrän skriket kom igen och Emma spydde ner hela sig och sin säng. *suck*
Vi började sanera, bäddade ner Emma hos oss sen har det varit fullt pådrag hela natten.
Som tur är så säger kroppen till innan det är dax för kräkning, så jag har märkt direkt på Emma när man behöver ta henne och springa ut på toa. Hon har börjat vända och vrida på sig och gnälla och gny lite och straxt därefter kommer det.
Hon har varit så duktig lilla gumman. Inte lätt att behöva kräkas när man är så liten.

Idag har hon mest sovit. Hon är duktig på att dricka men har inte velat ha nå´nting att äta än. Och det förstår man ju.
Hoppas att hon snart blir piggare. Hon har sovit en lång stund nu sedan hon var uppe och drack senaste gången och det verkar som om hon fick behålla vätskan denna gången.
Vem uppfann magsjuka? Hemsk smitta...bläää!

Vi trodde inte våra gäster skulle våga komma nu när Emma är dålig men dom ville göra en chansning och komma ändå. Blir dom sjuka så blir dom, men då har vi iaf varnat dom innan ;)

Nähe...nu ska jag passa på att göra nå´t vettigt medan Emma sover.
Ha en bra dag...förhoppingsvis en kräkfri dag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar