söndag 10 januari 2010

Ensamt

När man haft gäster som bott över några dagar känns det så tomt och tyst när dom har åkt. Och nu när mannen är på jobbet så känner jag mig väldigt ensam...
Men, jag är så sjukt trött så jag ska bara njuta av lugnet ikväll.
Natten till idag var hemsk. Emma vaknade hur många ggr som helst.
Måtte hon bli frisk snart för det här är enormt påfrestande. Både för henne och för oss.
Jag har ont i hela kroppen efter allt bärande på Emma dom senaste 3 dygnen.
Hon har inte alls mått bra.
Idag har vi fått i henne några skedar potatismos. Det och lite risifrutti är allt hon fått i sig på 3 dygn.
Nu i em har hon iaf lekt lite och hon verkar må bättre.
Hon dricker bra och sover mycket, det är en bra medicin.
Men tänk om hon kunde sova lite på nätterna oxå. Sover gör hon ju...men hon vaknar ju 100 ggr på en natt. *suck*
Dessa bökiga nätterna tar snart knäcken på mig...bläää!
Tur att man älskar henne så gränslöst mycket annars hade hon nog legat ute för försäljning på Blocket vid det här laget ;)

Om jag får önska mig en enda sak just nu så är det sömn.
Sova, sova, säng , säng, säng...
Jag LÄNGTAR efter att få sova en hel natt. När vi hade barnvakt senast så var vi ju på julfest och var hemma sent så då blev det ju inte så mycket sova av.
Men nästa gång vi har b-vakt så ska jag bara vara hemma. Rå om mig själv, lägga mig tidigt och sova läääänge!
Jag behöver min skönhetssömn ;)
Jag behöver sömn för att funka i vardagen!

Nu blir det soft i soffan resten av kvällen. Ser fram emot att se på I en annan del av Köping.

*Imorgon är en annan dag*

1 kommentar:

  1. Stämmer in med dig, om man är på kalas är det ju dagen efter som man egentligen behöver barnvakten ;)

    SvaraRadera