fredag 15 januari 2010

AAAAAAAaaaaaaa...

...aaaaAAAAAA...

Jag har lust att bara ställa mig och skrika rakt ut. Emma är enormt påfrestande. Pip, gnäll, kläng, gråt...*suck* Ok, jag är mammaledig men innebär det att jag ska vara fastklistrad vid min dotter 24/7 ???
Jag biter ihop och spänner käkarna så jag har svårt att öppna truten när jag ska äta eller prata.
Jisses, det här är riktigt tålamodsprövande. En mammig Emma kan ju ta knäcken på vem som helst.
MEN...jag älskar min lilla skrutta och jag vet att hon inte är riktigt pigg MEN man får ändå tänka tanken att man har lust att sälja henne billigt. Kanske tom skänka bort henne ;)
Borde finnas en nannyakut som man kunde ringa när man är desperat.
- Nannyakuten, vad kan jag hjälpa till med?
-Min dotter är hemskt pipig och gnällig och jag behöver lite avlastning...NU!
-Ok, vi hämtar på stört. Adress?

Haha drömma går ju.

Sonen är magsjuk. Igår kväll/natt kräktes han utan dess like. Det lät som om han höll på att driva ut en demon ur kroppen. Hua!
Nu mår han lite bättre iaf och vi har precis käkat lite lunch. Stekta ägg och stekta mackor. Mycket gott!

Nu ska jag gå ner i Emmas nivå ( alltså på golvet ) och leka lite.
Se´n ska jag sätta på Teletubbies , Emma tittar på det och jag vilar på soffan ( Teletubbies är en perfekt nannyakut, åtminstone 15-20 min )

Nu är det fredag igen och min man är ledig hela helgen. Wiihooo!

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar