tisdag 12 januari 2010

Bajsunge

Varning! Bajsblogg!

För tillfället är Emma en riktig bajsunge. Och det är inte vilket bajs som helst. Det är senapsgult, rinnande och luktar avlopp.
Idag bajade hon ner hela sig. Micke och jag fick hjälpas åt att ta av henne kläderna och bada henne.
Men hur länge ska hon ha diarré? Jag får nog ringa BVC imorgon, eller barnkliniken. Vi har fått en tid dit i slutet av januari för att dom ska kolla upp hennes mage. Men så länge tänker jag inte vänta. Hon vill ju inte äta nå´t heller. En sked hit o dit men inga mängder direkt.
Hon är trött och hängig och är inte alls sig lik.
Hon har varit sjuk sedan i torsdagskväll. Men magsjuka brukar väl inte hålla i sig så länge?
Hoppas hon blir piggare snart.

Inatt har hon sovit bättre iaf och det känns skönt. Men det märks att jag får alldeles för lite sömn. Allt jag gör går i slowmotion, jag glömmer ord och känner mig helt förvirrad. Utmattad!

Idag har vi varit inne en sväng på stan med Pillan. Tycker inte det är superkul att gå på sta´n längre. Fika är kul men jag har tappat stinget för att shoppa. Kan ju bero på att jag inte känner mig i toppform eller är nöjd med mig själv just nu. Och sen är det bara massa vinterkläder...jag vill ha vår....vår, sol, sommar! KOM!

Nu ska jag börja göra kycklingsallad. Beställning från sonen. Ska bli riktigt mumma!
Efter maten ska jag ut och gå en runda, sen blir det soffan resten av kvällen.


Puss hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar