lördag 21 september 2013

Skälby

Vi körde en spontanare idag och drog iväg till Skälby. Vi lånade med oss kusin Meja. 
Först en stund på lekplatsen. Lite fikapaus. Lek igen. Tittade på kaninutställning med hopptävling, ponnyridning, gratis glass som delades ut, och så avslutade vi med ansiktsmålning. 
Vi åkte hem med väldigt glada och nöjda tjejer. 




















Nu i em så har vi tvättat mattor med nån ångmaskin vi lånade av mamma. Supersmidigt!
Patric kom hem en stund. Han och jag åkte och fixade lite "uppiggande" åt Helena som är sjuk. Tidningar och snacks.
Man behöver lite omtanke och nåt gott när man är sjuk. 

Jag är inte sjuk, inte mer än vanligt iallafall hihi men jag har ändå unnat mig god pannacotta idag. Med krossad turkiskpeppar och hallon på toppen. My god! Det "hummade" rejält i munnen.

Åt även väldigt god mat. 
Criscuts , lövbiff, vitlökssmör, coleslaw, stekta tomater och lök. 
Mmmmm....


Ett tips på gott kolsyrat vatten. ICAs ananas/citrongräs. 

Emma har "byggt" om vårt vardagsrum till en simhall. Känns väl sådär! Men hon har ju kul så hon får väl fortsätta dyka ett tag till.

Idag när jag sprang in i affären så träffade jag en tjej som berömde mig för att jag kämpade på trots Meniéres. 
Det värmde mitt hjärta. 
Hon sa oxå att man får ha dagar som känns bläää. 
Jag har lite svårt att våga tillåta mig ha såna dagar. Men skönt att nån förstår. 
Tack Linda. Det korta mötet idag gjorde mig väldigt glad ❤

Nu ska jag fortsätta ha en lugn ,skön och mysig lördag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar