söndag 15 september 2013

Blod är inte alltid tjockare än vatten



Idag gick jag upp vid 11. Låååång sovmorgon. Är riktigt seg idag. Mosig i huvudet, lite gungig och illamående. Men...jag kan inte bara skylla på min sjukdom. Kan ha blivit några glas rött för mkt igår. 

Vi var hos Tildas föräldrar på lite trevligheter. 
Fantastiskt god mat. Önskar jag hade kunnat få en "doggy bag" med mig hem. 
Vi spelade spel, umgicks och hade en väldigt bra kväll. Det blev rätt sent. Tror vi var i säng 02.30. 
Emma var med och hon hade väldigt kul. Hennes nya favorit är Tildas syster Eve.
Hon fick en egen liten "säng" brevid oss där vi satt och spelade och där somnade hon som en prinsessa. 
Patric skjutsade hem oss framåt natta.

Är så glad att Patric har träffat fina Tilda och att hon har en så härlig familj. 
Vi kommer få mååååånga roliga år ihop.

Det har varit en bra helg.
Innan vi åkte till Tildas familj igår så var vi på lite jippo i Lindsdals centrum. Pontuz Löfgren hade ordnat med hoppborg, underhållning, Pippi var där, godisregn + en hel del annat. Trevligt!
Mötte upp Helena och barnen där. 
Sen hängde dom med hem på lek/bus och kaffe. 
Kul med lite besök. Skönt för Emma med leksällskap och skönt att kunna få "babbla" av sig lite med Helena. 
Vi planerar lite trevligheter som jag ser fram emot. 
När man har det tufft. Ja nu är jag inte döende på något vis och det finns dom som har det värre men det känns ändå jobbigt med allt "skit" i örat. Påverkar mig en hel del. Känner mig lite ledsen. Uppgiven.
Men, då är det skönt att ha saker att se fram emot. Det piggar upp en. 

Vissa människor slutar aldrig att förvåna mig. Blir trött på mig själv som blir upprörd och lägger onödigt energi på det/på dom. Borde ha lär mig vid det här laget. 
Hur kan en del vara så otroligt upptagna med sig själva? Hur kan man alltid bara prata om sig själv och alltid, vad det än är, ha det mycket värre än nån annan?
Varför kan en del bara inte lägga liiite extra energi och bry sig om andra? Är det så jävla svårt att fråga: Hur mår du? 
Visa att man bryr sig. 

En sak är säker, blod är inte alltid tjockare än vatten. 

Snart är det innebandy för Emma. Sen blir det en riktigt soft söndagskväll. 
Ikväll blir det lite onyttigt tror jag. Men sen, ja då jäklar ska jag ta tag i eländet igen. Motion och bra mat! 

Imorgon ska jag träffa en person över en fika. Ska bli ett intressant möte och jag hoppas det kan resultera i nåt bra i framtiden. Känns spännande. 

Har hänt lite roliga saker senaste tiden. Ska skriva mer om det en annan dag. 

Nu ska jag fortsätta ha en härlig, lugn, skön söndag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar