söndag 29 september 2013

Njut av varje minut












En härlig dag ute i solen.

Sonen och fina Tilda verkar ha det bra i Barcelona oxå. Underbart!


Nu har jag faktiskt legat och sovit i 1,5 timme. Blev yr och fick huvudvärk. Men lite sömn gjorde susen. Mår mycket bättre nu. 

Mannen lagar maten ikväll (lyx) och jag ska bara fortsätta slappa. 
Blir film och lite godis ikväll. Man får festa till det på en söndag, ja det får man.


Tänker på min vän som har stor sorg nu. 
Det är lite läskig med döden, den kan slå till precis var som helst och när som helst. Döden kan lura runt hörnet när du minst anar. 
Är du rädd för döden? Jag är inte rädd för att själv dö men jag är rädd för att någon i min närhet ska lämna mig, att någon jag håller av ska dö.
På så vis skrämmer döden mig.

Man borde bli bättre på att uppskatta livet och det man har runt sig. Att leva här och nu.
Man glömmer det lätt och behöver påminnas ibland. 

Ta hand om dina nära och kära. Spara inte på orden, jag älskar dig. Skjut inte fram ett förlåt. 

Våga leva. Våga uppnå dina drömmar. Våga ha ett mål. Våga älska.Våga vara lycklig. Njut av varje minut. 

Jag tänker på dig och din familj ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar