måndag 23 september 2013

Ensam hemma

Vaknar upp pigg, äh där tog jag väl i, är trött och lite öm här och var efter fallet igår, men vid gott mod. Känner mig glad och harmonisk. Lite irriterad över att en vagel har bosatt sig i mitt öga. Ja alltid är det nåt. Aldrig får man vara riktigt glad. Men va fanken. En vagel kan man ju överleva. 

Nu är frukost intagen, Emma på dagis, mannen ska snart dra till jobbet och jag ska försöka ge mig ut på en löptur! 
Vad jag ska hitta på sen vet jag inte. Är inte ofta jag är ensam hemma ,känns helt skumt. 
Skriva lite kanske? Borde städa, rensa ut i badrumsskåpen, vika tvätt...eller ska jag slänga mig på soffan och glo på nån romantisk film? 

Borde njuta av lugnet och tystnaden. Men ensamhet är inte riktigt min grej, även om det behövs ibland. 

Vi hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar