lördag 14 september 2013

Plaströr

Blogga...eller inte blogga?
Kan inte bestämma mig.
Vet inte om jag tycker det är kul att blogga längre.
Jo, jag tycker det är kul att skriva. Har alltid skrivit dagbok och tycker om att skriva av mig.
Men...vill jag att vem som helst ska få läsa min blogg? Få veta vad jag och min familj gör hela tiden?
Dom som inte är mina vänner utan som enbart är här för att snoka.
Det förstår jag förvisso inte varför man orkar göra. Om man inte gillar nån, varför vill man då veta vad som händer i den personens liv?

Sen har jag några trogna följare som gillar det jag skriver och som har saknat mitt uppehåll. Det värmer.

Har som sagt inte bestämt mig än för hur jag ska göra. Blogga eller inte blogga...det är frågan!

För er som har Meniéres och Tinnitus och som jag vet läser min blogg.
Idag har jag satt in ett rör i mitt öra.
Lokalbedövning. Jag trodde jag skulle svimma. Det gjorde väl inte ont så att jag höll på att dö men det var obehagligt och inte direkt skönt.
Innan hade vi gjort balanstest och skakat runt mitt huvud så jag kräktes och var illamående. Dels av testerna men oxå av nervositeten tror jag inför plaströret. Grät en skvätt oxå och kände mig otroligt liten, ensam och rädd.

Hur som helst. Nu är det på plats.
Hör knappt ingenting alls på det örat just nu och jag har varit bedövad i tungan ( ?!) hela dagen.
Det kan ta en månad innan man ser nån effekt.
Läkaren var inte hundra på att detta skulle funka. Min balans är väldigt påverkad och jag är konstant lite "svajig/gungig". Jag kan inte riktigt stå rakt utan kroppen vill luta åt ena hållet hela tiden.
Så jag har fått en ny tid om en månad. Har det inte blivit bättre då så är det tal om att spruta in nåt medel som "förstör" balansorganet i det sjuka örat. Sen får man på nytt öva upp balansen igen.
Läskigt! Det vågar jag inte ens tänka på.
Hoppas innerligt på att detta funkar.

Känner ingen effekt än. Har lock för örat , är trött ( trots vila och att jag har sovit under dagen ) och är lite små "gungig".

Tinnitusen kommer jag aldrig bli av med. Ska gå hos en kurator på öron som ska hjälpa mig slappna av mer och lära mig leva med tinnitusen. Känns...sådär.

Gjorde hörseltest idag igen. Ännu mer försämrad på sjuka örat. Hör bara med 40% där just nu. Kan bli lite bättre när jag kommer ur mitt skov, kan vara som det är, kan oxå bli sämre och jag får nog räkna med hörselapparat i framtiden. Tack för den! Känns oxå sådär lagom kul!

Ja, nu vet ni statusen på mig.
Meniéres är verkligen inget kul!
Men...det kunde varit värre. Jag lever ju iallafall!

Nu ska jag sova...ville bara skriva av mig lite.
Får se när och om vi ses igen!

Puss och gonatt ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar