torsdag 16 augusti 2012

Okladdiga kladdkakemuffins

Igår bakade Emma och jag kladdkakemuffins men dom blev inte kladdiga.
Jag är verkligen värdelös på att baka!
Dock blev dom väldigt goda.

Lyxade till det med en klick vit choklad på dem oxå. Och så grädde och hallon till det.
Jo da, det smakade inte direkt illa
i munnen. Onyttigt is da shit!

Svärmor fick äran att smaka och vår katt Tarzan, även kallad Tiggis eftersom han alltid sitter och tigger när vi äter, fick oxå smaka :)




























Igår cyklade jag till jobbet en runda för brevidgång. Tog max 20 min att cykla dit.

Det kommer bli bra på jobbet.
Verkar vara ett lugnt och harmoniskt place.
Mina arbetstider är 20.15-9.15, VAKEN natt.
Pjuuuh! Det kommer bli tufft och jag kommer vara mer död än levande innan jag kommit in i nattsvängen igen.

Igår/inatt var jag "bara" med till 01 sen cyklade jag hem och så ska jag gå brevid imorgon igen på morgonrutinerna.

Jag gillar att jobba natt men mest är det för Emmas skull. Hon behöver inte vara på dagis så mycket för jag är ledig en hel del.

Men...så småningom ska jag nog försöka hitta något annat. Vaken natt sliter så himla mycket på kropp och knopp och sen är jag så ensam.

Jag har ju ett starkt behov av socialt umgänge och här träffar jag bara arbetskamrater nån timme på kvällen och ett par på morgonen.
Lite trist!

Men, med tanke på att jag har en hel del ledig tid mellan nattpassen så kan jag göra annat jag tycker är kul, skriva!!!
Vem vet, det kanske dyker upp en bok snart. :)

Nu ska vi snart bort till dagis och hälsa på. Emma börjar ju ny avdelning på måndag. Lilla Grodan. De ni, det är stort! ;)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar