onsdag 29 augusti 2012

Jag ser ut som en humla

Ja iallafall enligt min man. Pfffffffth....

Jag vaknar täppt, hostig och med svullna ögon. Känner mig totalt ur form.
Sitter vi frukosten och mannen säger:
-Men vad du ser ut. Du ser helt förstörd ut.
-Vad menar du?
-Jamen du ser typ ut som en humla.
-Humla?
-Ja du ser svullen ut, typ getingstucken i hela ansiktet.
-Ja men vad har det med humlor att göra?
-Jamen humlor ser ju ut som små bollar!

Eh...Jo man tackar!




Finner inga som helst likheter med mig och en humla.
Gör ni?

Sitter och funderar på att gå ut och gå en runda men kroppen vägrar. Funderar på att sätta mig i solen en stund och lapa lite energi. Men jag vet inte om jag orkar förflytta mig från stolen i köket.
Borde ta en dusch och sen försöka fixa till mitt svullna humleface för jag och syrran ska till stan.
Eller ska jag gå ut i trädgården och försöka hitta en vän?
Borde väl sitta nån på nån blomma där ute.

/ Surr surr



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar