tisdag 7 augusti 2012

Downs syndrom

Imorgon börjar en dokumentärserie om barn med Downs syndrom.
Ville, en härlig kille, som vi har träffat några gånger ska vara med i programmet. Det är en kusin till en av Emmas vänner.

Mitt hjärta klappar lite extra för barn med Downs syndrom.Det började när jag jobbade som assistent på särskolan och fick äran att lära känna ett par härliga individer.

Hoppas jag en dag får möjligheten igen att få jobba med barn eller vuxna som har Downs syndrom.

Idag ska Emma och jag ha en MammaEmma-dag. Fika på stan och gå på teater, Pelle Svanslös.
Vi ska även hitta en födelsedagspresent åt Emmas kompis Elin som fyller år. Emma är bjuden på kalas på lördag och lyckan är total.

Vaknade jag som en tiopoängare idag? Hahaha, nää knappast. Men det är bara att gilla läget.
Har några tuffa dagar framför mig då jag måste "brottas" med PMS monstret.
Det är en otroligt hård kamp.
Men jag ska vinna!!!







- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar