torsdag 16 augusti 2012

Ironman

Men guuud vad det klagas och gnälls.
En dag...en dag ombeds man att inte köra i onödan för att det är en stor tävling i Kalmar.
En dag stänger dom av vägar lite här och var MEN det är inte helt förbjudet att köra om man MÅSTE (på det flesta ställen iallafall)och det går bussar, man kanske bara måste ta sig till en annan hållplats.

Visst, det kanske blir krångligt för vissa men är det egentligen ett stort problem?
Förmodligen går det ju lösa på något sätt...eller?

För dom flesta kommer detta inte vara något som helst problem fast vi svenskar älskar ändå att gnälla.
Vi gillar verkligen att tycka saker är jobbigt!

Inte tänker vi:
-Å vad kul att det händer nåt i lilla Kalmar.
Inte tänker vi på att det gynnar hotell, restauranger/pubar, butiker, mer jobbtillfällen mm

Nää det är klart, det är ju jobbigt att ha massa folk som springer, cyklar och är i vägen?!

För min del är dom inte i vägen. Jag kommer sitta i en brassestol och titta på dom när dom cyklar förbi här i Lindsdal. Kanske till och med knäpper upp en kall öl och äter en pizza. Bara för att retas, sån är jag ;)

Det enda jag undrar är:
-Hur fan tänker man när man ställer upp i en tävling som Ironman. Hur pallar man utsätta sin kropp för det?
Galningar skulle jag vilja säga!

Fast galningarna är iallafall välkomna för min del. Cykla, simma, spring, gör vad ni vill, bara jag slipper ;)

Visst är det väl kul när det händer något i Kalmar?
Nu tänker vi positivt! ;)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar