fredag 17 augusti 2012

Det blev inte som jag hade tänkt mig

...det blev bättre.

Tänkte mig en fredag med tända ljus på den inglasade altanen med ett glas vin och läsa en bok.
Men istället blev det ett glas cola, dela filt med dottern och se på Tingeling.
Kunde inte ha det bättre än nu.

Eller jo...det kunde varit en aning bättre om hon hade valt en annan film.
Varför vill man se en film miljoner gånger?
Och när ska Emma förstå att jag ser samma sak som henne? Hon vill berätta hela filmen varje gång vi tittar. Som om det vore första gången jag såg filmen.?!??


Fast just nu spelar det ingen roll vad vi ser eller att hon berättar hela filmen och jag spelar med som om det vore första gången jag såg den och säger :
-Mmhmm, jahaa, ok, var och varannan minut. Det så underbart att sitta här och mysa med henne.
Just nu skulle jag vilja pausa tiden.








Vi har haft en väldigt härligt eftermiddag/kväll på Öland.
Mickes farbror och hans fru var oxå där.













Nähe, nu ska jag mysa vidare en stund innan Emma somnar!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar