torsdag 16 april 2015

Virvelvind


Ingen bra start på dagen.
Vaknade i en karusell. Det var virvelvinden med extra snurr, kan man sä. 
Så yr och kräkig blev det i några timmar. 

Somnade om och vaknade lite piggare. Bara trött, matt och en känsla av att vara bakis. 

Skulle äta frukost. Inget bröd framme. Orkade inte tina nåt. Gjorde därför en rostad. För dom kan man rosta frusna. 
Då lyckas jag väl ändå bränna två mackor i rad. Hatar rostade med svarta kanter och vägrar äta. 
Gör om gör rätt. 

Kokte ägg. 
Älskar löskokta. Men där här var i princip okokt. Vitan var lösare än lösast. Ioouu! Trots att jag använde äggkokare som tog tiden. 
En som man lägger i kastrullen med äggen. 
Bara att kasta skiten. Orkade inte göra ett nytt. 

Nu har jag iallafall fått i mig två bättre rostade och en kopp kaffe. Solen skiner. Jag börjar få lite färg i ansiktet igen och ja, nu kan det bara bli bättre. 

Jag har kaffemuggar med olika text på. Av nån konstig anledning får jag alltid denna när jag har en skitdag

Som om nån vill antingen reta mig mer...eller kanske för att påminna mig om att det blir bättre. ?

Jag är glad att jag har vänner som påminner mig om att det blir bättre när man har det jobbigt.
Igår kväll när jag skulle sova låg jag istället och smsade med en kompis. I över en timme. Och jag skrattade så jag höll på att kissa på mig. 
Älskar att skratta. Och jag älskar folk med humor som får mig att skratta. 
Som vågar skämta fast att det är lite tufft.
Vi låg oxå och skickade låttips till varandra. 
Bästa. Så man får lite ny musik att lyssna på. 
När jag är deppig lyssnar jag mycket på musik. 
Ja även när jag är glad. 
Ja när jag städar oxå. 
Och tränar. 
Ah va fan. Typ hela tiden lyssnar jag på musik så jag behöver lite nytt ibland.  

På dagens schema står det:
Lapa lite sol. 
Städa så vi kan ta hit gäster från Skåne imorgon. 
Gymmet
Hem till svärmor och fira henne. Hon har fyllt 65 år.

Och sen äta, gå på toa och lite annat där emellan. 

Japp. Så ser min dag ut. 

Grattis på namnsdagen älskade Patric ❤

Hej på er!

By the way. Lyssna på denna med Darin. Skön låt

Ta mig tillbaka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar